Felanmälan & kontakt

Akela har sedan 1 juni 2022 egen fastighetsskötare i Härnösand. Felanmälan sker nu direkt till oss på Akela Properties då samarbetet med Fastighetssnabben är avslutat.
I Stavsjö och Ålberga sker förvaltningen i samarbete med externa partners. Felanmälan sker direkt till oss på Akela enligt nedan.

Notera att vi inte längre har möjlighet att erbjuda telefontid. Vi hänvisar till mail, Mina sidor eller telesvar så återkommer vi.

Felanmälan:
Skicka ett mail till service@akela.se. Ange namn, adress och telefon samt beskriv ditt fel utförligt.

eller
 
Telesvar felanmälan :
020-89 95 59. Ange namn, adress, och telefon samt beskriv ditt fel utförligt.

Vid akuta situationer på kvällar, helger och nätter kan du som hyresgäst kontakta jouren. Detta nummer ska endast användas vid akuta situationer, tex. pågående allvarligt vattenläckage, allvarliga skador eller störningar i elektricitet eller uppvärmning, akuta stopp i avlopp eller liknande som kan innebära akut skada för boende eller fastigheten. Om ärendet inte är akut debiteras eventuella kostnader hyresgästen.
 
Jour vid nödfall i Härnösand: 070 347 00 89 (PEMA Vakt)
Jour vid nödfall i Stavsjö/Ålberga: 073-70 70 801 (Fastighetsteknik)
 
Kontakt med Akela Properties: info@akela.se
 
Postadress:  
Akela Properties AB
Mailbox 2055
111 75 Stockholm
 

Felanmälan

Vänligen beskriv ditt fel utförligt. En fastighetsskötare kommer att kontakta dig inom ett par dagar.
Namn E-post Fel Telefon Adress Skicka in